Vegansk “Parmesan”

 

 

Denne oppskriften syntes jeg er veldig gøy.

Den smaker jo ikke som parmesan i konsistens eller smak men jeg syntes den er et godt vegansk alternativ. Den er basert på cashewnøtter og med masse smak som gjør den til den perfekte toppingen på blant annet pasta, salat og risotto.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du:

1 dl salte cashews

3 ss næringsgjær

1/2 ts løkpulver

1/2 ts hvitløkspulver

1 klype paprikapulver

1 klype pepper

 

 

Dette gjør du:

Bland alle ingrediensene i en foodprosessor til det blir til en strøtopping.

Det er lurt å pulsere noen ganger først så det ikke blir så hardt for maskinen.

 

 

 

 

 

Ha toppingen over i en luftett boks og oppbevar i kjøkkenskapet.

 

 

 

 

 

 

Den er knallgod som topping på min veganske Mac&Cheese. En av mine favorittoppskrifter!

 

 

 

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon!

  @bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig dag <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg