Kinder Bueno Brownies – Fantastisk god!

 

God Lillelørdag <3

Kinder Bueno er og har i all tid vært min favorittsjokolade. Den er en perfekt kombo av sprø kjeks, søt sjokolade og verdens beste krem i midten. Jeg har tidligere prøvd å lage en Kinder Bueno Ostekake, som mildt sagt ikke ble en suksess men jeg måtte nesten prøve å lage en brownie også.

Denne ble faktisk den beste brownien jeg har smakt i hele mitt liv! Masse sjokoladesmak, fudgy konsistens, toppet med sjokolade ganache og crunchy biter med bueno. Dette er en kake jeg kommer til å lage igjen ofte og en jeg trygt kan anbefale når man skal kose seg skikkelig!

 

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du: 

2 egg

225 g sukker

1 ts vaniljepaste/ekstrakt/pulver

150 g smør

200 g mørk sjokolade

75 g mel

1 ss kakaopulver

3 kinder bueno

100 g melkesjokolade

1 dl fløte

 

 

 

 

Dette gjør du:

Sett ovnen på 165 grader over- og undervarme.

Pisk egg, vanilje og sukker til en eggedosis. Tar ca 5 minutter til den blir lys og luftig.

 

 

 

 

Smelt smøret i en kjele over svak varme og ta den av varmen. Tilsett 100 g mørk sjokolade og rør rundt til det er jevnt blandet.

Vend sjokoladeblandingen forsiktig inn i eggedosisen med en slikkepott. Sikt så i kakao og hvetemel i røren og vend det forsiktig inn til alt er blandet. Tilsett til slutt 1 kinderbueno og 100 g melkesjokolade i biter i røren og vend det inn.

Ha røren over i en kakeform eller liten langpanne med bakepapir. Den jeg brukte var 36×23 cm.

 

 

 

 

Stek midt i ovnen i 20-30 minutter. Pass på så den ikke blir for mye stekt, for da blir den ikke fudgy. Avkjøl.

 

 

 

 

Varm 1 dl fløte i en liten kjele til det når kokepunktet. Ta av varmen. Tilsett 100 g mørk sjokolade i biter og rør godt sammen til det blir en myk og fin ganache. Smør den utover brownien og topp den med Kinder Bueno i biter. Skjær den i passe stykker og server med is og bær, eller nyt som den er. Mmmm!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon!

  @bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig dag <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg